اخبار و مقالات

حداقل مسیر گردش خودرو های سبک و خودروهای سنگین

حداقل مسیر گردش خودرو های سبک و خودروهای سنگین
مسیر گردش خودرو ها 1

چهار رده کلی از وسایل نقلیه طرح، در نظر گرفته شده است :
سواری ها ( خودروهای سبک )
اتوبوس ها
کامیون ها
وسایل نقلیه تفریحی

مسیر گردش خودرو ها 2

کنترل های کلیدی در طرح هندسی راه ها
عبارت است از مشخصات فیزیکی نسبت وسایل نقلیه مختلفی که از راه استفاده میشود.
سواری زمانی انتخاب میشود که عمده ترافیک، ناشی از یک پارکینگ یا گروهی از پارکینگ ها باشد.
حداقل مسیر گردش برای خودروهای سبک :
شدت افزایش و کاهش سرعت وسایل نقلیه تاثیر به سزایی در این امر دارد.
کامیون زمانی انتخاب می شود که طراحی تقاطع ها در خیابان های مسکونی و راه های گردشگری مد نظر باشد.
حداقل مسیر گردش برای کامیون : که جزء وسایل با کارآمد کمتر می باشد در طراحی زیر قابل اجراست ، این مقادیر در مواردی همچون تقاطع ها – خطوط کمکی سربالایی و خطوط سبقت و …. مشخص گردیده است .
حداقل مسیر گردش برای اتومبیل خانه وهمراه : از آنجا که اتومبیل های خانگی جزء خودروهای سبک هستند و دارای شدت افزایش و کاهش سرعت لذا طراحی های ذیل در خیابانها و تقاطع ها و ….. تاثیر به سزایی در روند بهبودی توانایی های رانندگان می باشد و امکان خطای آنها را کاهش می دهد
ابعاد موثر برطراحی عبارتند از : حداقل شعاع گردش نقطه مرکزی محور جلوی خودرو،عرض بیرن به بیرون وسیله نقلیه، فاصله بین محور جلو و محور عقب وسیله نقلیه ومسیر چرخ داخلی عقب ، تاثیر خوصیات راننده و زاویه لغزش چرخ ها می باشد.
مشخصات جایگاه پارک و مسیر های عبوری

مسیر گردش خودرو ها 3

هنگامی که خودروها در طول و پشت سر یکدیگر قرار میگیرند .ابعاد مورد نیاز 6*2 متر می باشد. در توقفگاه های سرپوشیده در صورتی که فاصله محور ستونها 5 متر و فاصله داخلی بین دو ستون حداقل 4.5 متر باشد دو خودرو بین دو ستون می تواند قرار بگیرد.
افزایش فاصله محور ستونها به ازاء 2.5 متر به ازاء هر خودرو بلا مانع است . حداقل عرض مسیر رفت و آمد در توقفگاه های بزرگ و متوسط نباید کمتر از 5 متر و در محل ستونها از 4.5 کمتر باشد.شعاع میانی مسیر گردش خودرو در توقفگاه ها نیز نباید کمتر از 5 متر گرفته شود.

مسیر گردش خودرو ها 4

دانلود فایل ( حداقل مسیر گردش خودرو های سبک و خودروهای سنگین ) حجم :7mb

مقالات معماری

10 فکر در مورد “حداقل مسیر گردش خودرو های سبک و خودروهای سنگین

  1. سیروس بیرجند خلف گفت:

    سلام بسیار مفید #######

    1. درب گستر گفت:

      سلام سپاس فراوان

  2. مسعودیان گفت:

    سلام. کوچه ما 6 متری است که همیشه سمت پیاده رو که سمت مخالف ما باشه ماشین پارک می کنن. حالا درب ما باید چه ابعادی باشه تا ماشین راحت وارد پارکینگ بشه؟

    1. درب گستر گفت:

      درود بر شما . لطفا تماس بگیرید. و اطلاعات بیشتر بدهید تا جای که بتونیم کمکتان می کنیم.

    2. رضا گفت:

      عرض پیاده رو چند متر هست؟ هرچه پیاده رو باریکتر باشه باید درب ورودی بزرگتر بشه درنهایت بهتره با یک طراح صحبت کنی و نقشه بکشی

      1. درب گستر گفت:

        درود بر شما
        عرض پیاده رو بستگی به موقعیت پروژه ( ساختمان ) و عرض کوچه یا خیابان دارد.
        ولی اگر عرض کوچه یا خیابان کوچک است، برای گردش خودرو باید عرض درب را بزرگتر بگیرید تا بعدا دچار مشکل نشوید . سپاس

  3. زهرا گفت:

    سلام بسیار ممنون بابت مطالب مفیدتون ، برای طراحی کارخانه احتیاج به زاویه چرخش تریلی و لیفتراک دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درب گستر گفت:

      درود بر شما لطفا با واحد فنی تماس بگیرید
      مشاوران درب گستر در حد توان در خدمتتان هستند. تماس 021 – 56547718

  4. علی گفت:

    سلام . کوچه ما عرضش ۴ متره و ته کوچه بن بست است . عرض درب حیاط چقدر باشه که ماشین راحت وارد حیاط بشه . ممنون .

    1. درب گستر گفت:

      درود بر شما
      باتوجه به عرض کوچه حداکثر فضا را برای درب اختصاص دهید.
      و میتوانید از طریق واتس، عکس از پروژه همچنین نقشه ساختمان را ارسال کنید تا بهتر کمکتان کنیم. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *