اخبار و مقالات

چگونه یک درب مناسب انتخاب کنیم؟

5427-A درب سی ان سی یا درب لیزری
بهترین درب برای ساختمان ما کدام است

جهت باز شوی درب چگونه مشخص می شود.

جهت باز شو درب

شاخص های اصلی انتخاب درب ساختمان :

برای اینکه بتوانیم یک درب مناسب انتخاب کنیم باید ابتدا اطلاعاتی در مورد درب و انواع آن داشته باشیم.

با توجه به نوع کاربری آن، درب مورد نظرتان می توانید از میان مدل های درب‌ فرفورژه، درب‌ طرح چوب، درب تلفیقی فلز و چوب، درب فلزی انتخاب کنید.

درب تلفیقی فلز طرح چوب با ترموود کد درب 1078
درب طرح چوب کهنه کاری کد درب 1132

امنیت درب ساختمان :

مهم ترین فاکتور در انتخاب درب ساختمان ایمنی و امنیت درب می باشد، هر چند قبل از هر چیز نگاه ها متوجه ظاهر و زیبایی درب می شوند.

رعایت ایمنی و استحکام درب اولین شرط ایجاد موانع سرقت از ساختمان است. می بایست به اندازه کافی به امنیت درب توجه داشته باشیم و برای حفظ ایمنی و انتخاب درب حیاط مناسب این معیار مهم را در نظر بگیریم.

سبک معماری درب ساختمان :

درب ها سبک های متنوعی دارند از جمله کلاسیک، مدرن، سنتی طرح قدیمی؛ با متریال پروفیل، قوطی، قوطی های کنگره و تسمه های طرح دار، همچنین در شکل های مستطیل، منحنی، قوس دار ساخته می شوند. درب ساختمان جزئی از نمای ساختمان است و باید در هماهنگی کامل با نمای اصلی باشد. متریال استفاده شده در نمای ساختمان و همچنین سبک طراحی نما در طراحی یا انتخاب درب تاثیر دارد. ساختمان هایی که به سبک مدرن اجرا شده، در ساخت نما از متریال مختلفی استفاده می شود بنابراین با خرید یک درب به سبک سنتی، زیبایی نما آسیب دیده و هارمونی بین اجزا ساختمان از بین می رود.

هماهنگی در همه المان های استفاده شده موجب حفظ تعادل و زیبایی چشمگیری در نمای ساختمان می شود

در برخی موارد با توجه به سبک دکوراسیون، میتوانید از درب های لوکس و لاکچری استفاده کنید.

درب توامان درب طرح چوب کد درب 1076
درب شیک و لوکس درب پارکینگ درب کد 5791

کاربری درب ساختمان :

درب پارکینگ تنها برای عبور خودروها در نظر گرفته می شود و اندازه متفاوتی با درب ورودی عابرین به ساختمان دارد. بهتر است این درب مجهز به سیستم های کنترولی باشد تا کاربری راحت تری داشته باشد. انواع درب های کشویی، تلسکوپی یا درب ریلی برای پارکینگ با توجه به موقعیت پروژه پیشنهاد می شود. اما درب ورودی ساختمان برای ساکنین همیشه اندازه مناسب و کوچکتری از درب پارکینگ دارد ( معمولا بین 100 تا 120 سانتیمتر ). به طور معمول نیازی نیست درب ورودی ساکنین کنترولی باشد ولی بهتر است از قفلی ایمن برای درب استفاده شود.

جنس درب ساختمان :

درب آهنی در مقایسه با درب های چوبی، درب استیل، درب آلومینیوم و بقیه درب ها از استحکام و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند همچنین از نظر طرح متنوع ترین نوع درب می باشند. ترکیب فلز با دیگر متریال یکی از بهترین ایده هست برای ایجاد تنوع و متفاوت بودن پروژه که مجموعه درب گستر بیشترین پروژه ها را در کارنامه خود دارد.

درب فلزی طرح چوب درب کد 1087
درب فرفورژه درب شیک کد درب 5310

قفل درب ساختمان :

همه درب های ورودی ساختمان باید دارای قفل هایی ایمن و غیر قابل نفوذ باشد. این روزها باز کردن قفل درب ها برای سارقین چندان دشوار نیست ولی می توانید با استفاده از انواع قفل توکار و روکار، ایمنی را بالاتر ببرید.

اندازه درب ساختمان :

ابعاد و اندازه های درب ساختمان با توجه به کاربری و موقعیت قرارگیری آنها متفاوت است. درب ورودی عابررو میتواند یک لنگه ، یک و نیم لنگه و یا دو لنگه باشد و درب پارکینگ ( درب ماشین رو ) هم می تواند یک لنگه ، دو لنگه یا چند لنگه لولایی ، ریلی در سایز های متفاوت باشد.

1004-A درب پارکینگ توامان
1810-A درب شیک و لوکس

سایر موارد در مورد درب :

درب ساختمان نیز مانند تمامی مصنوعات و ملزومات ساختمان دارای نکات ریز و فنی هست که گاهی تولید کنندگان درب ها، به دلیل کاهش قیمت و رقابت در بازار، بیشتر درب ها را از نظر ظاهری شبیه سازی می کنند ولی به لحاظ کیفیت ضعیف بوده و استاندارد های لازم را ندارند. که در بعضی مواقع باعث هزینه های مجدد برای کارفرما یا ساکنین می شود.
درب گستر، آشنا به معماری شهری و معماری اصیل ایرانی متناسب با سلایق برتر و فرهنگ هموطنان برای هر پروژه، طرح‌های نوین و مدرن همراه با بهترین کیفیت، فوق العاده ایمن و زیبا ارائه می‌دهد.

“بهترین درب” را از میان کاتالوگ های متنوع ( دسته بندی درب ها ) ذیل انتخاب کنید.

1 درب‌های شاخص این کاتالوگ : جدیدترن درب های ساختمانی، درب های لوکس و لاکچری می باشد که طبق ابعاد و اندازه های هر پروژه بصورت سفارشی ساخته میشود.
2 درب‌های فرفورژه ” درب های فرفورژه“ درب گستر به طرز ماهرانه ای به دست سازندگان خلاق تولید شده. انواع درب فرفورژه، بصورت خاص و خلاقانه ساخته می شود.
3 درب‌های طرح چوب ” درب های طرح چوب “ مجموعه ای از درب های کاملا فلزی می باشند که در خیلی از مواقع بیننده با درب چوبی اشتباه می گیرد.
4 درب‌های تلفیقی ” درب‌های تلفیقی فلز و چوب ” از ترکیب متریال های مختلف ساخته شده است که در زمره زیباترین درب ها قرار می گیرند.
5 درب‌های گوناگون گالری عکس درب های گوناگون برگزیده ای از درب های فلزی زیبا از طرح‌ های مختلف انواع درب می باشد.
6 سردرب ساختمان طراحی و اجرای بهترین سر درب های ساختمان و ساخت آلاچیق، سقف شیب دار، سقف ویلا، ورق های طرح سفال و پرچین برای پروژه های مدرن و سنتی
7 درب توامان آلبوم عکس درب های توامان ( درب های که داخل لنگه بازشو یک لنگه درب دیگر وجود دارد ) انواع درب فرفورژه، درب فلزی طرح چوب ، درب های تلفیقی و و
8 درب پارکینگ یک لنگه درب های پارکینگ تک لنگه“ مناسب ساختمان های که ورودی پارکینگ آنها بدلیلی محدودیت دارند.
9 درب‌های لیزری درب های لیزری، این گالری درب های هستند که قسمتی از این آنها توسط دستگاه لیزر ( سی ان سی ) انجام شده.
10 طراحی درب درب گستر مجری و “طراح حرفه ای درب ساختمان“، ساخت بزرگترین و ایمن ترین درب های ساختمان، درب فرفورژه، درب طرح چوب فلزی و . . .
5030 دروازه های بزرگ

2 فکر در مورد “چگونه یک درب مناسب انتخاب کنیم؟

  1. بهروز هاشمی گفت:

    درود بر شما
    مطمئنا بهترین هستید.

    1. درب گستر گفت:

      سلام و سپاس از شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *